Hänga tavlor hela dagarna.

Systrarna Lindman har fått ny lägenhet eftersom de blev utslängda från den gamla och måste nu betala dubbelhyra i tre månader.

F: "Ja, så vi ska gå och storshoppa nudlar imorgon!"
L: "Oj, ja då kommer det här bli en dyr månad för mig..."
F: "Vadå?"
L: "Ja, om jag ska föda dig också menar jag?"
F: "Nej, men då kommer jag bo så långt bort så då får du komma hem till mig och hänga tavlor hela dagarna!"
L: "Hänga tavlor hela dagarna?"
F: "Ja, dricka te och hänga tavlor hela dagarna!"

Några andra bra saker:
  • De ringde från arbejde i danmark och sa att jag fått tid för influensavaccination. Anmälningstiden hade gått ut men jag sa att jag ville ha det igår när jag var på samtal på jobbet eftersom jag varje år blir jättesjuk och så utvecklas det till halsfluss. Det är najs. Vaccination då, inte halsfluss.
  • Sen pratade jag med högsta hönset och briljerade med min egen första hemmabyggda helt korrekta (tror jag) danska mening. Det lät ungefär: "Jeg undrar (ingen aning om man säger undrar på danska i och för sig) hvis ni har brug för meg imorgen?" Typ. Där satt den! Tänkte jag och pratade sen svenska hela samtalet.
  • Kanske ska gå på Efterklang ikväll.
  • Det har öppnat en ny optiker med dritanes billiga glasögon. Dit ska jag.
  • CSN har beslutat sig för att skriva av en del av mitt lån. Man tackar och bockar.
  • Jag behöver inte vara stressad. Jag ritade upp ett schema för mig själv över resten av året (så sjukt bra och organiserat gjort av mig) och insåg att det inte var så farligt. Än.

Kommentarer
Postat av: Frida

Schema är bra skit. Heja dig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback