Inatt jag drömde...

... Att min gamla katt Scott levde igen, men så blev han överkörd av en lastbil i en skog. Och ut från lastbilen kom en av min brors vänner som började springa och jag sprang efter och undrade vad fan han höll på med men han sa bara att han hade bråttom och inte hann snacka om det och så helt plötsligt var jag på stranden i Ugglarp och grävde upp kräftor, vilket var fascinerande eftersom jag inte hade en aning om att det fanns kräftor på stranden i Ugglarp och inte heller att man skulle gräva upp dom. Man skulle nämligen ha en sån där trädgårdsspade och en handske så att dom inte kunde nypa en och så såg man var de fanns någonstans för sanden liksom sprack upp och så grävde man upp dom snabbt som attan och la dom i en hink, men vissa kräftor var redan kokta och döda och pappa sa att han inte hann laga något av dom och så helt plötsligt var det baddags och det fanns en jättebrännmanet precis bredvid mig och så var jag tvungen att akta mig för alla brännmaneter så tänkte jag att jag lika gärna kunde bada hemma i trädgården i Ugglarp och så frågade jag mamma om det fanns något vatten kvar där och det fanns det sa hon och så badade jag i en jättestor gyttjepöl som fanns i trädgården istället för där fanns inga brännmaneter och sen kommer jag inte ihåg mer.
Sådär ja.
Berättad i ett enda andetag, precis så som en dröm ska berättas.

Mamma och pappa och äldsta storebroren, jag kommer hem på fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback