Kaneleont.

I söndags när jag och Fanny var trötta och slitna som två urkramade disktrasor åkte vi på utflykt till Rosengård Centrum. Där lurade Fanny mig att köpa tre stycken hårprodukter som låg prydligt förpackade i en kartong. Det gjorde hon bara genom att säga de enkla orden: "Bara den här lilla tuben kostar 38 kronor på mitt jobb, och här kostar alla dessa tre produkter bara 20 kronor!" Där var jag såld. "Jamen det var ju billigt!" Liksom. (Hon borde kanske fråga Citygross om inte hon kan få bli säljare a la teveshop där.)
Sen handlade vi vidare och Fanny tyckte inte att vare sig Rosengård Centrum eller Citygross var så spännande (förutom att vi hade väldigt lajbans i kön, kom igen Bilkakunder, så jäävla hemskt kan det ju inte vara att köa?!) så vi tog femman hem igen. När vi klev av bussen träffade vi på Björn utanför Konsum (det är där det händer) och eftersom Björn är kemist tänkte vi att han har svar på alla världens och livets gåtor. Det vi hade köpt var alltså schampoo, balsam och något gojs som påstods skydda och pigga upp och förstärka ens hårfärg, färgat/slingat/naturligt spelade tydligen ingen roll. Jag hade köpt för rött och Fanny för brunt. Björn tittade lite på ingredienserna och tänkte sig att det kanske var som ett lack som liksom slöt sig runt hårstrået (egentligen hittade han nog mest på för att han hade vår odelade uppmärksamhet) och det lät ju inte så bra men vafan tjugo spänn liksom. Nu ställer jag mig alltså undrande över följande frågor:
1. Schampoot var rött med glitter.
a) Vad är meningen med glittret?
b) Sköljer man inte ur schampoot (med glitter) innan man tar i balsamet?
c) Varför var det rött när det stod att det inte hade några "färgande egenskaper"?
d) Var det för syns skull?
2. Balsamet var vitt med glitter.
a) Vad är meningen med glittret?
b) Sköljer man inte ur balsamet (med glitter)?
c) Om det röda i schampoot enbart var för syns skull, varför var inte även balsamet rött?
3. Det vårdande gojset var vitt.
a) Om det röda i schampoot enbart var för syns skull, varför var inte även det vårdande gojset rött?
b) Om det röda (i schampoot) och det glittriga (i schampoo och balsam) enbart var för syns skull, skulle det inte vara finare om det glittriga fanns i det vårdande gojset som man inte skulle skölja ur, så man liksom blev glittrig i håret?
c) Hade man velat vara glittrig i håret?
d) Vad gör egentligen det vårdande gojset?
4. Samtliga produkter hade en doft av "cinnamon natural extract".
a) Varför luktar "cinnamon natural extract" som ett sånt därnt kanelvärmeljus (inte som kanel utan som ett sånt därnt ljus med smak ni vet) och inte som kanel?
b) Vill man överhuvudtaget gå runt och lukta som ett kanelvärmeljus? Jag har ingenting emot kanel, tvärtom, jag äter kanel varje morgon, man skulle till och med kunna säga att jag älskar kanel. Men.
c) Vill man verkligen gå runt och lukta som ett kanelvärmeljus i huvudet?
5. Om man skall lukta syntetiskt är det inte bättre att lukta till exempel:
a) Syntetisk doft som inte finns, till exempel "ocean" (jag menar, vem fan vill gå runt och lukta rutten tång i huvudet)?
b) Syntetisk doft som man är så van vid så att man tror att det är den "riktiga" doften, eller i alla fall har accepterat den syntetiska doften som en fullgod imitation, till exempel "rose"?
5. Vad gör de här produkterna? Egentligen.

Till syvende och sist så luktar jag i varje fall kanel.

Ja, det är ju inte heller så ofta man lyckas klämma in en parentes i precis varenda mening. Det är fint när man till och med lyckas avbryta sig själv medan man skriver (på tal om det,
Frida). Jag måste verkligen försöka hitta ett sätt att:
1. Formulera mig utan att använda parenteser i varenda mening.
2. Formulera mig utan att använda så mycket kommatecken i varenda mening.
3. Sluta fundera över så meningslösa saker.

Kommentarer
Postat av: -r

Ljus med smak? ehm?!? med samk???

Postat av: Linnea.

nänä, jag vet "med smak", hade tänkt skriva det men då hade det blivit ännu en parentes: "nej, jag vet att det inte heter smak, det heter lukt, men det är roligare att skriva ´smak´" . ikke også?

2007-09-22 @ 23:18:07
URL: http://www.philinea.blogg.se
Postat av: Frida

Alltså, jag tittade faktiskt jättenoga på ditt hår efter att ha läst det här inlägget, men jag såg inget glitter. Jag kände ingen smak heller, hahaha!

2007-09-24 @ 20:45:28
URL: http://fridensliljor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback