Typiskt.

I den ordning det händer:

1. Sam ringer när vi repar:
"Heeeej Linnea! Nu är jag på väg till Malmö!"
"Ehe ehe. Eh. Jaaa, vad kul, men jag åker hem till Falkenberg idag, jag har redan köpt biljett..."
Vi har inte setts sen Cowboy. Vi ses ju typ aldrig eftersom han bor i Ståkkålm. Och nu ses vi inte denna gången heller. Kanske kan ses till jul.

2. Tåget kör från Ängelholm, men backar sedan tillbaka. Anledning: Godståg som inte kommit upp för hallandsåsen. Sitter i Ängelholm i några timmar och väntar innan bussar tar oss till Båstad och därifrån ett nytt tåg hem. Åkte från Lund 16.22, var på stationen i Falkenberg 20.45. Precis så jag ville spendera min lediga tid.

3. Sms från Sanna:
"Hej! Träffade brudarna på stan igår och de sa att du inte var i Malmö :( det är ju jag! När kommer du ner igen? Vill hinna träffas innan jag åker ju! Pusspuss!"
Suck. Jag som hade planerat så fint att åka in till Falkenberg ikväll och säga hejdå till Sanna som ska åka till Afrika och vara där i ett halvår. Buhu.

4. Jag är nyrik. Jag kan köpa precis vad jag vill. Konsumera. Och det enda jag kan tänka på, eller snarare inte sluta tänka på, är de där jättejättefina stövlarna från förra året som jag så himlahimla gärna ville ha men som jag inte hade råd att köpa. Och nu finns de inte längre. Men jag har råd. Buuuhuuu.

Vad kan vi dra för slutsatser av det här?
1. Det är inte meningen att jag ska vara någon annanstans än i Skåne. Alla får flytta till Skåne- nu!
2. Det är inte meningen att jag ska få vara glad. Ever. Alt: Jag är ytlig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback