Vägbeskrivning från förr.

"Hej! Vad gör du?"
"Jag och Teo är i Lund och försöker hitta till Mejeriet."
"Jaha, men det vet jag nog vart det ligger, eller pappa vet nog!"
"Det är lugnt mamma, vi har frågat tre pers, vi hittar."
"Men. Pappa vet nog- Sveeeen!"
"Men det är lugnt mamma, vi hittar."
"Men Sven har faktiskt varit brevbärare i Lund!"
"Ja mamma, men det är faktiskt trettio år sen ni bodde här."
"Ja, men. Stanna där ni är så sätter jag på datorn och kollar vart det ligger!"
"Men mamma, det är lugnt, vi är framme snart."
"Ni går åt helt fel håll, det ligger åt andra hållet! Vart är ni nu?"
"Vi är i stadsparken och vi har frågat massvis av människor och alla har pekat åt samma håll, vi hittar!"
"Här kommer pappa!"
"Meh. Hej pappa."
"Hej! Var är ni?"
"Vi är i stadsparken, vi har gått från centralen, vi är nog framme snart."
"Men, ni går åt helt fel håll, clemenstorget wadi wodi, mårtenstorget är det torget blablabla osvosv och någonting med någon park och är det parkfest eller och gamla verksamheter i Lund med mera."
"Det är lugnt pappa, vi är snart framme."
"Ok. Puss hej."

5 minuter senare inne på Mejeriet ringer det igen. Mamma.

"Hej! Är ni framme!"
"Ja, det är vi, jag kan inte prata just nu!"
"Jag har slagit upp det på internet nu!"
"Jaha, men vi är framme och jag kan inte prata just nu-"
"Ja, men jag sa ju att det låg där! Södergatan 64!"
"Mmm (nej, det gjorde du inte), ok, puss hej!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback