Äntligen!

Äntligen kan jag skriva här, vilket blogg.se inte tillåtit mig göra på ett tag. Under tiden har jag kommit på massvis av bra saker att skriva om och just nu minns jag ingenting av vad det skulle ha varit för bra smarta och intressanta saker. Här hemma rullar Sex and the city-boxen och det har den gjort sedan i lördags. Tre brudar (alla utom jag) sitter bänkade dag ut och dag in och stirrar på teven och då och då utbrister de i skratt eller meningar som "Hon har så jävla rätt!". Själv tycker jag mest att det känns som slöseri av tid och liv och hur någon galning (läs: Astrid) har kunnat lägga ettusensexhundra svenska enkronor på något sådant förundrar mig. Hade jag haft ettusensexhundra överflödiga riksdaler att göra vad som helst med hade jag... Hade jag... Hade jag... Inte lagt dom på Sex and the city-boxen.
Börjar få lite ordning på mitt liv nu i alla fall. Börjar ta tag i saker och ting och har lagt upp en halvårslång livsplan. I den ingår uppsägning från hellplace, inlämnande av C-uppsats, ansökningar, ledighet, festival, ledighet, fattigdom och sedan förhoppningsvis studier. Jag är inte gjord för att jobba. I alla fall inte med hjärndöda saker. Jag är gjord för att plugga. Plugga och vara sjukt ambitiös och högpresterande och fortsätta min VG-bana. Sen kan jag skaffa mig ett välbetalt kulturtantsjobb och sippa rötjut och gå på teater hur mycket jag vill.
Vad jag däremot inte är gjord för är att färga håret brunt. Har gjort det nu efter påtryckningar från många håll. Det ser ut som om någon tagit en koblaja och gnuggat in i mitt hår väldigt hårdhänt. Det är med andra ord inte snyggt på något sätt. Jag undrar hur jag skall komma utanför dörran utan att dö av skam.
Tror jag börjar få lite styr på det här med att vara ensam nu. Jag är ju aldrig bokstavligt ensam men ensam som i min egen och nu har katterna kommit för den här gången. Det är ju tur att katterna finns i alla fall, det enda som gör att jag och H har någon som helst kommunikation även om det bara innebär ett sporadiskt sms då och då. Än så länge har vi ingen vårdnadstvist om de stackars liven i alla fall.
Nu ska jag fortsätta med mina små projekt som jag lägger upp för mig själv och som gör att jag kan utstå tiden på arbejde fram till den sista juni. Jag ska laga sjuhundrakronorsjackan. Ja det ska jag. Jävlarimig. Lige nu. Nästa vecka ska jag träffa Syon. Yes I am!

Kommentarer
Postat av: sofia

Brunt el blev det svart tillslut kanske? Håret ditt e fint iaf!

2008-04-14 @ 00:05:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback