Hemmave.

Jag och Fanny tog tåget hem imorse.
Det var så länge sen jag var hemma att jag nästan hade resfeber. Hade packat alldeles för mycket i vanlig ordning. På tåget köpte vi dagens erbjudande "Kaffe och kexchoklad" för 20 kronor. Vi var som barn på julafton när serveringsvagnen kom ombord i Ängelholm. Sen satt vi där med våra kaffe och choklad och våra böcker och var nöjda över varandras sällskap. (Vi ses ju så sällan annars.)
Det är verkligen ett annat tempo här hemma. Och annan luft. Falkenberg var helt folktomt och biltomt och inne på Ica Kvantum rusade H:s pappa förbi. Vet inte om han inte såg mig eller om han ignorerade mig. Hoppas på det tidigare.
Väl hemma hos modren och fadren bjöds det på macka och kaffe och Arbetaren och så blev det politiskt värre och upprörda känslor över staten en liten stund. Nu sitter vi på altanen och läser/sitter med laptopen i knäet i solen och lyssnar på radio halland och massvis av fågelkvitter. Verkligen annat tempo här. Mildare vindar som Tove sa.
Har inte med mig något plugg hem så därför kan jag inte ha ångest över att jag inte pluggar. Har lagt mobilen på rummet och gjort mig otillgänglig, men jag vet att jag ändå kommer att bli jättebesviken om ingen försökt nå mig när jag väl kollar på telefonen.

Halländska är så fult. Jättejättefult.
Men halland är så himla fint. Så himlahimla fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback