Jamen jaha.

Jamen jaha, nähä, ok då.
Gick upp klockan åtta duschade inklusive hår (vilket är ett stort projekt om man har mitt hår- duscha, blåsa, platta), käkade frukost och fixade och donade och precis när jag skulle gå ut genom dörren och ta mig till jobbet fick jag ett meddelande av Abu "Jeg tager din vagt." och så stod jag i fem minuter och stirrade ut genom fönstret och vägde för och nackdelar mot varandra. Anledningen till allt det här var att Limpan ringde igår och sa "Jag är i Malmö!" och jag sa "Uhh, jag är på väg till jobbet..." och så försökte jag igår hitta någon som inte redan jobbade idag men alla jobbade redan, men på jobbölen efteråt sa Abu att han kanske kunde ta min vagt, han ville bara vakna först och känna efter om han orkade. Och det gjorde han alltså. Så jag tog efter mångt om mycket av mig den fula Bilkatröjan och tog på mig den fina nyinköpta klänningen och nu sitter jag alltså här, 900 kronor fattigare och dricker kaffe och lyssnar på Nouvelle Vague, vilket i och för sig är ganska najs. Men de där 900 kronorna gnager i bakhuvudet. Men jag slipper i alla fall en kassavagt på Bilka vilket är meget dejligt! Nu har jag nästan bara infovagter i min arbejdsplan och det är så sjukt NAJS!
Det är inte särskilt ofta jag går upp klockan åtta en lördag. Men tänk vad mycket jag ska få gjort! Jag ska: Hänga med Vigge (efter hans tvättid), hänga med Limpan (förhoppningsvis, om hon svarar någon gång!), vattna blommorna, kanske städa lite, kanske vila lite innan den fantastiskt efterlängtade sleepovern vi ska ha ikväll med bara flickorna. Vi ska käka panpizza, marängschwiss, sminka oss, klä upp oss och dricka en himla massa drinkar och vin och bara vara helt amerikanskt girlygirly. För att ursäkta detta beteende inför oss själva har vi i åtanke att ingen av oss är särskilt brudig i vanliga fall.
Imorrn kommer Sanna efter ett halvår i afrika! Söstra mi! Sanna är alltså den där systern jag aldrig haft. Vi har missat allt som hänt i varandras liv det senaste och det är mycket. Det blir alltså stor uppdatering. Efter det kanske jag åker till Köpenhamn för att se mina vänner i Icos spela, om någon vill hänga med, för jag gider slet ikke att åka själv.
Nu: Tända rökelse, städa, diska, najsa.

Kommentarer
Postat av: astrid

Det är mycket danmark här linnea... mycket köpenhamn... för övrigt bor det en tjej två våningr under mig som gick på din högstadieskola. emelie. världen är liten. speciellt i ugglarp (eller?)

Postat av: Linnea.

Det kan bero på att jag jobbar i danmark och alltså spenderar den mesta av min vakna tid där.
Hmm, det fanns många Emelie på Söder, hade hon möjligtvis något efternamn?

2008-04-06 @ 12:56:37
URL: http://www.philinea.blogg.se
Postat av: astrid

sant, sant, och ganska logiskt faktiskt. hoppas det går bra för dig. ja efternamn har hon säkerligen, men dålig som jag är har jag inte riktigt koll på vad det kan tänkas vara... hon är blond och har en ring i näsan. fast inte som du. och converse... och pratar som du... så liksom..

2008-04-06 @ 21:03:11
URL: http://astrid.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback