Måsten.

Jag känner mig ytterst sjuk och handlingsförlamad.
Jag vet liksom vad som ska göras och vad som måste göras men ändå gör jag inget av det.
Jag måste skriva ihop frågorna till uppsatsen och skicka iväg. Jag måste skriva färdigt uppsatsen till den 15:e juni. Jag måste plugga inför journalistprovet. Jag måste städa och för att kunna göra allt det här måste jag äta. Jag måste jobba imorrn men kommer alldeles säkert vara för sjuk för att kunna göra det. Jag måste ta ledigt lördagen den 3:e maj. Jag måste köpa kattmat. Jag måste hämta min cykel, om den finns kvar. Jag. Måste. Göra. En. Sak. I. Taget. Och. Inte. Påbörja. Utan. Att. Avsluta.
Urk. Jag är trött på all röra och oreda som är mitt liv just nu. Jag är trött på att lägenheten alltid är stökig. Jag är trött på att bo fyra personer i en trea. Jag är trött på att jobba. Jag hatar att jobba. Jag vill plugga. Jag vill spela teater. Jag vill vara sådär stark och handlingskraftig som jag vet att jag kan vara och som jag alltid betraktat som en av mina bästa egenskaper. Jag vill flytta ihop med Vigge eller Sanna NU eller bara ha en egen lägenhet. Jag vill tjäna mycket pengar och åka till USA. Jag vill göra något roligt.
I panic.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback