Piss og papir.

Pratade med H innan. Eller pratade och pratade. Skrek mer. I fem år hände det aldrig någonsin att han skrek på mig, numer är det det enda sättet att kommunicera. Det är precis såna här saker som det känns som att jag inte ska skriva om här. Såna saker som jag vill och behöver skriva om men inte kan eller får.
Efteråt pratade jag med mamma. Hur kommer det sig att mammor alltid säger de rätta sakerna?
Jag ska åka hem imorrn. Det ska bli så fantastiskt skönt att komma hem. Samtidigt känns det inte helt toppen att lämna Malmö och allt vad det innebär så här. Men som lilla kloka Tove sa:
"Du behöver komma hem. Andas lite Falkenbergsluft. Lite hallandsluft. Det blåser mildare vindar där."
Och så sa hon:
"När livet är skit ska man dränka det i sprit!"
Därför ska vi gå ut och ta ett glas vin nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback