Sol och vår. Are.

Det går dåligt med bloggandet nu. Det beror på att den mesta tiden spenderas i solen på balkongen eller i Folkets park eller på Debaser. Tur då att man har en laptop som man kan ha i knäet när man sitter i solen på balkongen.  Frågorna är stulna från Fritiof som i sin tur har stulit dem från DN.

Bästa promenad: På stranden i Ugglarp.
Favoritdrink: Mojito.
Äter lyxmiddag på: Söndagar, med resten av söndagshängingcrewet.
Bästa mikromaten: Har ingen micro.
En bra gå bort-present: Har standardinlyttningspresent vilket brukar vara Nag Champarökelser samt rött te.
Favoritlyxartikel: Bodybutter från Body Shop
Läser just nu: Drömfakulteten av Sara Stridsberg
Läser helst: Rocky! :)
Favoritförort: Det finns nog inte så mycket förorter i Malmö. Eller så är jag trångsynt. Eller vidsynt.
Fikar gärna på: Cosmopolitan.
Bästa lunchställe: Snabb-Tam Nak Thai.
Bästa konsertlokalen: Kåå-Bee dårå. Debajser?
Bästa baren: Tempo.
Senast sedda teater-/dansföreställning: Huva vad pinsamt. Jag kan inte minnas. Och jag ska vara någonslags kulturförespråkare?
Senast sedda utställning: Richard Avedon på Louisiana.
Favoritråvara: Smööör och grädde.
Favoritfärg: Turkos.
Favoritmärke: Har inget.
Favoritskor: Mina Nike.
Dricksprocent: I´m poor, ok?
Modeförebild: Kim Sjölander.
Motionerar: Inte alls.
Mest överskattade affär:
Favoritprodukt på Systemet: Äppelölen. Vaheterennuigenrå?
Favoritprodukt på Apoteket: Vad jag köper på Apoteket: Deodorant, tandtråd och ansiktstvätt.
Bästa fyllekäket: Äter nästan aldrig när jag är full.
Lyssnar på: Joe Purdy för tillfället. Annars kan ni kolla in min last.fm.
Bästa förfestmusiken: Punk och Disco i skön förening.
Senast gnolade: My Hump med Black Eyed Peas.
Senast köpta skiva: Ray LaMontagne Trouble till brorsan i julklapp och Nick Cave and The Bad Seeds Nocturama till pappa i julklapp.
Mitt sämsta köp någonsin: Ett par skitfula stövlar som jag aldrig använt. De var billiga.
Dansar helst till: Helst inte alls. (Fast enligt andra källor så dansar jag mer gärna än vad jag tror.)
Senaste impulsköp: En kofta på UFF nu när jag bara skulle hänga med Fanny till Sevurr Elevurr.
I dvd-spelaren/datorn:  Va?
Användbar pryl: Pincett.
Här bjuder jag mamma på middag: Hemma.
Här bjuder jag pappa på middag: Hemma.
Mode jag aldrig vill se igen: Bootcut-jeans.
Bästa huvudbonaden: Hår.
Favoritaccessoar: Sjalar och scarfsar, alltid!
Återvinner: Kläder.
Hejar på/håller på: Hoppet?
Så får jag tiden att gå i kollektivtrafiken: Lyssnar på min iPod.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bara för att bryta trenden där ingen kommenterar.

O sen undrar jag också en sak, säg om tex Henning har skrivit en låt till/om dig, har du rätt att lägga upp den på nätet utan att kolla med honom först?

Postat av: Anonym

Äh, ta bort "om". Menar bara "till". Jamenar, borde inte det kunna ses som en present? O om nån typ stickar en mössa till en så får man ju lägga upp bilder på den. Dålig jämförelse, men jag har blivit lite förvillad.

2008-05-01 @ 18:46:12
URL: http://illewais.wordpress.com
Postat av: Linnea.

Haha, va?! Jag vet inte, man har ju inte rätt till någon annans låtmaterial? Men jag vet inte, det är väl inte så jävla noga antar jag. Fast jag skulle nog vara schysst och kolla först. Fast han kanske skulle kunna anmäla mig rent teoretiskt. Eller?

2008-05-01 @ 18:48:55
URL: http://www.philinea.blogg.se
Postat av: Anonym

Nä, det är det jag inte vet.. Vad är det för skillnar på en stickad mössa o en låt om man ser det ur ett gåvaperspektiv? Om nån designar en tröja o ger en den så är den ju ens egen, då borde man väl få göra vad man vill med den? Fast jag förstår att det är skillnad med musik. Fast, eller? Nä, det här var svårt.

2008-05-01 @ 23:21:08
URL: http://illewais.wordpress.com
Postat av: Kim

Man tackar för komplimangen :D

2008-05-04 @ 23:07:26
Postat av: hannah.S

jag tror jag kommer sno din lista nån dag snart linnea! Hoppas allt är fint med dig annars =) Hör av dig om du är i falkenberg! Kram

2008-06-10 @ 21:50:46
URL: http://hannahjsvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback