Kapten Krok goes Kulturkofta.

När tåget rullade in på Malmö C igår kändes det för första gången inte som att komma hem. Den där lättnadskänslan som brukar infinna sig efter att ha varit borta, om än bara ett par dagar, och sedan komma hem kom inte.
Kanske har den mattats av efter att ha pendlat till danmark i ett år och vara så van vid att rulla in på centralen.
Kanske har jag vuxit ur den här stan trots allt?
Jag har fått problem med att sova också. Trots att jag för en gångs skull var jättejättetrött när jag gick och la mig vid tolv igår kunde jag inte somna. Och imorse vaknade jag med spända, värkande axlar.
Men när jag låg där och funderade och inte kunde somna blev jag så sjukt motiverad inför hösten. Jag ska börja jobba, jag ska inte spendera pengar, jag ska gå till biblioteket och hitta de perfekta scenproverna (om det går) och jag ska ringa gamla kontakter som ska hjälpa mig.
Idag ska jag åka till Lund. Den akademiska högborgen. Jag behöver absolut inte åka dit, för det är uppsatsventilering på några C- och D-uppsatser av några jag aldrig träffat förut, och jag har egentligen inte ens råd men några gamla kursare skall vara där och det skall bli såå skönt att befinna sig i ett sällskap av människor som är intresserade av samma saker som mig och som talar samma språk. Jag behöver lite intellektuell stimulans och en kick för att komma igång med vad som måste göras.
Nyckelord: Motivation.
Roligt skall det bli. Och det är alltid lika mysigt att befinna sig på Hogwarts en höstdag, med kaffe och kulturkoftor på Språk och Litteratur-Centrum.

Igår fortsatte samt avslutades familjeturnén i Staffanstorp hos bror med familj.
Jag har verkligen två supersmarta brorsdöttrar.
Den äldsta och än så länge smartaste (jamen vadå, åtta år mot fem, det är väl inte så konstigt?) räknar matte med mindre problem än mig och tycker att det är det roligaste ämnet i skolan. Hon skall såklart bli... frisör? När hon blir stor. Men som hennes mamma sa, det krävs det lika höga betyg att komma in på som läkarlinjen, ett karriärval den lilla var inne på ett tidigare år.
Den yngsta brorsdottern skall ha både ring i näsan och tatuering som sin faster. När jag frågade vad hon skulle "taturera" sa hon: "En exakt likadan som din!" Inte konstigt. man föregår ju med gott exempel. Då bestämde vi att vi skulle ha en klubb och den skulle heta "Bibblan" tyckte lilla L. Jag tyckte inte det passade temat riktigt och föreslog något mer sjörövaraktig kanske och då sa hon "Krok!". Så Krok fick det bli.


Kapten Krok med lillasyster och storasyster Krok.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Så fint! :)

2008-09-01 @ 22:41:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback