Fredag.

Jag ligger i mitt mörklagda rum i min nybäddade säng och lyssnar på Melanie Safka (typ det bästa tipset evereverever, hur kan jag ha missat?!) och det är fredag och klockan är åtta och det här är inte alls vad jag brukar föredra att göra på fredagar klockan åtta. Då brukar jag sitta i en park eller på någons balkong med ett glas vin eller en öl i handen. Idag råkar jag dock vara jättetrött och jättejättebakfull för det var ju torsdag och fest igår. Så jag gick helt enkelt till Ica och köpte godis för- hör och häpna- 100 kronor! Herreminjeochkapare. I de där 100 kronorna ingår visserligen en tvål, en såndär toaluktagottrengöringsgrej samt ett block som man kan skriva på, från tiokronorslådan. Jag älskar tiokronorslådan och fastnar alltid där. Där finns så mycket bra och billiga grejer som man inte visste att man behövde, som ett Ge-kås i minityr ungefär!
Så nu ligger jag här och lyssnar på den absolut bästa musiken jag hört på riktigt länge, käkar godis och dricker Coca-cola och ska snart kolla vidare på My Name Is Earl och tycker inte alls att det är särskilt synd eller att jag missar något. Man behöver sin egen tid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback