I´ll fly away.

Det blev ingen klänning i fredags. Viktor nöjde sig efter ett par glas vin med den outfiten jag hade valt. Sen övergav han visserligen festen för en annan. Kanske var han inte nöjd trots allt?
Det blev ingen klänning igår heller. Däremot sov jag till klockan fem. Det är enligt all rim och reson alldeles, alldeles för länge. Sen kom Vigge med en mercy-Coca-Cola och studsade i min säng när jag skulle vila. Han tyckte jag var tråkig som inte ville följa med ut på Malmöfestivalen. Jag sa fuck off och slängde ut honom som tack för Colan. Därefter sov jag en stund och begav mig sedan iväg på fest igen. Festen var full av människor som alla var för trötta. Egentligen. Men alla kämpade tappert. Varför gör man så? Festar när man inte orkar egentligen baraföratt. När man vet att man inte kommer lyckas att bli full, betala inträde på någon klubb där man inte orkar dansa för att man är för trött, inte kan prata för att musiken är för hög och sedan gå och spendera de där sista slantarna man har på Sibylla. Tröttsamt isn´t it?
Söndagen har spenderats traditionsenligt med söndagshängaigänget på Ronnebygatan. Vi har tittat på Tre män och en baby och Pingpongkingen och jag har fått tillbaka min favoritsjal som har varit försvunnen i två år. En ganska lyckad dag på det stora hela*.
Nu funderar jag på om jag ska diska och städa lite eller om jag bara ska lägga mig och kolla på My name is Earl. Varför vända tillbaka dygnet när man har chansen?
Just ja, jag har fått jobb på Triumph i Fields i Köpenhamn. Börjar om två veckor. Grattis till mig. Skall bli skönt att få bort detta överflöd av tid och tjäna pengar.

*Referens till Sårskorpor av Maria Blom. Gjordes som teveteater med bland andra Jonas Karlsson. Har ni inte sett den- se den. En av de bästa pjäserna ever.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback