Kött är mord. Eller: Jag äter mina vänner.

När jag var och handlade på Ica innan och stod och valde pålägg vid köttdisken kom en unge på cirka 4 år med sin ganska unga pappa, ställde sig ungefär vid räkosttuberna, pekade och gastade på ren stockholmska (tänk Lotta på Bråkmakargatan):
- Paaaaappaaaaa! Paaaaaaappaaaaa! Vet du vad dom har gjort där?! Dom har DÖDAT! Och sen har dom stoppat in dom där!
Sen gick det lilla livet längs med hela köttdisken, pekade och ba:
- UUUUURK! UUUURK! UUUURK!
Jag skrattade men skämdes jättemycket för att jag köpte kött. Det kändes lite hårt att et ståkkålmskt 4-årigt kiddo var mer PK än mig. Sen kom jag att tänka på att jag inte gör något som helst för att göra det här stället till en bättre värld. Jag drar ut sladdarna till alla elprylar jämt men det handlar ju i slutändan om att jag vill sänka min egen elräkning...

CREATURE COMFORTS! En serie animerade kortfilmer med intervjuer som är heeelt underbara. Det tog mig sjukt lång tid att hitta dom nu eftersom jag inte hade någon aning om vad dom hette eller vilka som hade gjort dom. Titta och youtuba mer. Lägg särskilt märke till det gifta paret som diskuterar huruvida katter eller hundar är bäst. Heeelt underbart:



Den här är nästan ännu bättre (folk är ju helt jävla dumma i huvudet!):


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback