Märklig dag.

Den har bara börjat och redan har det hänt mycket.
Det började med att jag vaknade klockan sex och inte kunde somna om. Gick och la mig två tre-nånting så det borde verkligen inte ha varit några problem. Vid niotiden gav jag upp och insåg att jag inte skulle lyckas somna och vid det laget hade jag hunnit fantisera ihop värsta grymmefrullen i mitt huvud, fast nu när jag tänker efter så finns det ju grymmare frukostar: Fjällfil med frusna hallon och ringlad honung över och Coca-Cola (jag vill gärna tillägga att det inte hör till vanligheterna att jag dricker Cola till frukost, det sker bara när ett visst alkoholintag har varit inblandat dagen innan).
Jag gick i alla fall upp och gick till Ica och handlade frulle:
Coca-Cola, juice, yoghurt, ett styck äpple samt en förpackning hallonsorbet. Sedan käkade jag hallonsorbet och Coca-Cola till frukost och började på slutet på boken jag läser (Läste. Har börjat läsa igen, uppenbarligen.) eftersom datorn stod i det rummet som Linas lillebror sov i. Efter den lilla sockerchocken som frukosten innebar blev min lilla kropp trött och däckade i en timme innan det var dags att tvätta.
Någon hade tvätt i på min tid. Jag blev sur såklart. Så kom hon som tvättade dit, ursäktade sig (nej, det gjorde hon inte alls det) och frågade om det var OK att hon torkade tvätt medan jag tvättade. Självklart sa ja. Sen frågade hon om jag var ny där.
- Nej, sa jag, jag har bott här i tre år (när jag tänker efter vet jag inte alls hur lång tid jag har bott här, när folk frågar saker brukar jag mest dra till med något). Då tyckte hon att det var konstigt att vi inte hade setts förut, men det hade vi visst det förklarade jag och det var en annan gång i tvättstugan (när hon tvättade på min tid, såklart, men det sa jag förstås inte).
Då tyckte hon att det var en bra idé att köra lite
Numerologi på mig (säkert för att mjuka upp mig, hon märkte väl att jag var sur) och jag är ju inte den som är den, men jag är heller definitivt inte den så jag sa kör till. Jäklarns med info, eller vad man ska kalla det, det kom ur henne bara hon fick veta mina födelsesiffror.*
Jag är tydligen väääldigt intuitiv. "Du måste följa din intuition, annars kan det gå mycket dåligt." Check. Jag har alltid, alltid, alltid följt mitt (kalla det vad ni vill, intuition, känsla våttevvör) hjärta. Och den här gången var det bara såå skönt att höra att det var rätt. Att jag gjorde rätt. Jag rös i hela kroppen. Därför att det var den enda gången som mamma inte sa att jag skulle följa mitt hjärta utan min hjärna, men jag följde mitt hjärta ändå. Och det var rätt. (Särskilt skönt att höra var det kanske för att jag drömde att H skrev och framförde en låt om hur dålig jag var. Huva. Tänk om det skulle hända?)
Vidare sa hon: "Du bryr dig mycket om pengar och din största svårighet är att hantera dom. Du måste lära dig att hantera pengar. Pengar är viktigt för dig för du vill ha mycket prylar, det senaste och alltid märkesgrejer." Check. Det har alltid varit så. Jag har alltid velat ha det senaste, det dyraste och de bästa märkena. Det är därför jag hellre köper bara ett par märkessneakers om året istället för 7 fula och kassa par från Din sko (köper iofs sommarskor där men de slits ju ut på en halv månad).
Sedan sa hon att "Du tänker mycket. Tankarna går som i 360 kilometer i sekunden (japp hon sa faktiskt exakt så) på dig. Du har många bra idéer men du utför dom alltför sällan därför att du tänker att ´om jag inte gör det perfekt tänker jag inte göra det alls´ men du om någon borde skriva ner dina idéer för dom är bra och; du kommer kunna tjäna pengar på dom! Du måste tysta den där självkritiska rösten." Check. Japp, jag har faktiskt ganska många bra idéer men det är preciiiis så som hon sa: Gör jag det inte perfekt tänker jag inte göra det alls!
Sedan sa hon att jag är mycket logisk och bra på att lösa problem. Well. Det har alla alltid sagt till mig, men jag vet faktiskt inte. Kanske så länge problemen inte innehåller siffror då...
När hon fick veta vilket år jag var född sa hon: "Du genomgår den största förändringen i ditt liv just nu och den är bra för dig! Du är mycket stark och självständig och du låter aldrig någon sätta sig på dig. Är något fel så säger du till. Du är handlingskraftig. Medan andra funderar på om de ska göra något, gör du det." Japp, jag genomgår definitivt den största förändringen i mitt liv just nu och det var ju skönt att höra att det var bra. Liksom. Jag vet att jag är stark, jag vet att jag är självständig (om än sällskaplig) och jag vet att jag är handlingskraftig och är något fel så säger jag till. Så har det alltid varit. Det är väl inte för inte som jag kallas the A-dog?
Vidare sa hon saker som att "Du är intresserad av det mystiska." Hmm. Annars hade jag väl inte låtit dig göra det här?
"Du låter inte någon lära känna dig egentligen." Johodå, det gör jag visst det. Ibland släpper jag folk in på livet lite för lätt. Ibland är jag för naiv för mitt eget bästa. (Men kom ihåg att det bara handlar om människor jag tycker om. Människor jag inte tycker om- bryr jag mig inte om.)
"Du pratar mycket. Du är utåtriktad. Men. Din egentid är mycket, mycket viktig för dig. Du måste få lov att vara ensam." Check. Så är det. Och så har det alltid varit. Min egentid har alltid varit superviktig för mig. Även om det för andra för tillfället kan verka som att jag hela tiden vill spendera tid med dom men det beror bara på att jag ju för tillfället har ett överflöd av tid och utan problem får min egen tid.
Tja... Vad ska man tro? Det är väl som med det mesta andra antar jag. man kan få det mesta att stämma in på dom flesta.
Nu kom kvinnan ifråga och knackade på min dörr för att min tvätt var klar och hon ville ha sin, exakt i samma stund som min timer ringde. Och så påstod hon att hon inte ens har en klocka. "Duuuudiiduuudiiduuuduuu!" (Arkiv X-låten för er som inte hängde med.)

*Ni ska veta att jag överlag är väldigt skeptisk till sånt här och särskilt till Numerologi som baseras på ens födelsetal (det kanske har att göra med det här att jag är mycket skeptisk mot siffror överlag?) för hur var det innan man hade kommit på vårat siffersystem till exempel, tänker jag?
(Och så var det ju det där med att lära sig skriva utan att använda så jäklarns många parenteser. Men jag antar att det har att göra med det där som kvinnan sa att jag hela tiden har så många tankar. K o m m a t e c k e n är ju ett jäkla problem också.)

Kommentarer
Postat av: Sofia

vad hände med dudesinlägget! Har peppat hela natten!

2008-08-20 @ 11:29:56
Postat av: th

Folk som tvättar på andras tider borde kölhalas. Även om det är coolt att du verkar ha utsatts för en tvättäkta cold reader.



http://www.southparkstudios.com/clips/153776/

2008-08-20 @ 12:59:02
URL: http://tiasth.blogg.se/
Postat av: Linnea.

Fia: Haha, jag kände att inlägget blev lite väl aggressivt och var tvunget att få ligga och götta till sig lite under natten. Ska läsa igenom det igen och se om det verkligen är publicerbart.



TH: Jepp, det är verkligen något av det värsta man kan utsättas för. Oh sweet I-landsproblem. Och hahaha till klippet. :)

2008-08-20 @ 13:32:51
URL: http://philinea.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du är så jäkla grym.

2008-08-20 @ 15:27:51
URL: http://www.metrobloggen.se/illewais
Postat av: Linnea.

Y: DU är så jäkla grym för du får mig att känna mig grym! (Det är inte bara därför du är grym förstås, det är en massa annat också.)

Kommer du ner något på Malmöfestivalen?

2008-08-20 @ 16:00:43
URL: http://philinea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback