Vacation on the Westcoast.

Nu har vi verkligen semester. 
Igår körde vi upp till Falkenberg och jag var inte nära att köra ihjäl mina vänner en enda gång. Det mest spännande som hände på vägen var väl att vi körde om Magnus Betnér. Och att vi blev omkörda på insidan. 
Väl uppe i Falkenberg träffade vi Hiphopgubben som var på besök hos sin gode vän Kalles sommarstuga. Vi åt räkmacka på Stålboms, paj på Falkmanska och räknade "la":n på Falkenbergska företagsskyltar. Sen gick färden mot Ugglarp och till brodern där det bjöds på maud i maugen och vin. Sen kom Hophopgubben och Kalle och hämtade oss och vi åkte till Bratt och drack öl och whiskey. Det var roligt. Men bara tack vare sällskapet. 
På det stora hela vet jag inte hur många gånger under Falkenbergsvistelserna som jag yttrade meningen "alltså snart blir jag jävligt irriterad". Människor är inte det minsta serviceminded här. Kanske blir de sura på grund av att de inte kan förstå Hiphopgubbens och The Fabunker Gangstas Mothafukkas skånska?
Imorse åt vi frukost på altan med havsutsikt och sedan fyndade jag massvis av Rörstrandporslin för 2 kronor styck, samt bestick och lite annat smått och gott på en second hand butik för sammanlagt 190 kronor. Helt sanslöst. Jag vet inte om de inte vet vad Gustavsberg och Rörstrand är för något här? Sedan åkte vi till Sia Glass outlet och köpte en hiskeligt massa glass för 20 spänn. Också helt sanslöst. På vägen hem till Ugglarp var vi tvungna att stanna vid majsfältet och ta riktiga Countrybilder. Det kommer bli en herrans massa fina bilder från den här resan. 
Nu lagas det mat och lyssnas på blues och imorgon drar vi vidare till Götlabörg. 
Semester. Det känns verkligen som riktig semester och det känns finfint. Jag har inte ens mobiltäckning och är därmed onåbar. Semester! 
På gensyn gott folk!   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback