Måndag, tisdag, bradag.

Precis när jag hade bestämt mig för att jag var redo att gå upp och hade slängt iväg ett sms till Johan om att jag var klar för frukostdejt fick jag ett sms av Lina:
"Vaken? Kaffe?"
Så köpte hon med sig två stora kaffe från Seven Eleven och så blev det mysfrukost i skenet av levande ljus och massa filosoferande om hur det kommer sig att man har den här stora hatkärleken till sin hemstad. Vi funderade på om det gäller alla småhålor som folk kommer från eller om det bara är vi Falkenbergare som är som vi är. Vi kom väl egentligen inte fram till någonting, mer än att man trots att man är glad att man flyttat därifrån ändå är ganska stolt över att man är just därifrån.
Nu har Johan vaknat i alla fall och frukostdejten har blivit omplanerad till lunchdejt.
Det är ofantligt skönt med lediga dagar inför julstressens fullproppade jobbdagar. Och hur arbetsskygg jag än kan verka ibland så är jag ändå glad över att jag har ett jobb, för den första januari är jag arbetslös.
En annan bra sak idag är att himlen nästan är blå.
Så himla, himla underbart!
Var glad och stark!
För vem behöver nån som behöver nån?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback