All nighter.

Inatt gick jag och la mig klockan fem.
Idag är jag 700 kronor fattigare.
Nej, det beror inte på att jag kom hem sent från Vicefesten i Köpenhamn i natt.
Och nej, det beror inte på att jag lät pengarna flöda oansvarsfullt.
Det beror på att jag kissade blod igår.
Oh yes.
Sofi kom till Bilka med mina kläder och vi var redo att ge oss iväg in till byen när jag insåg att det enda stället jag skulle besöka inatt var akuten. När jag kom hem vid elva tog det en timme innan jag kom fram på sjukvårdsrådgivingen där de sa att jag skulle ta två panodil och om det inte hade blivit bättre inom 45 minuter skulle jag åka till akuten. Så jag tog två panodil och drack kanske tio halvlitersglas med citronvatten och trodde att jag skulle dö på riktigt. Berättade om mina begravningsplaner och åkte in till akuten. Där var det freakshow bortom denna värld. Jag insåg att fredagkväll inte var den ultimata akutenkvällen och när den andra fulla white trashen kom in med knivsår och skulle få gå före mig började jag fundera på att leta reda på en kniv och begå harakiri eftersom det verkade vara vad som krävdes för att få träffa någon med sjukvårdsutbildning.
Klockan 04.00 fick jag så äntligen träffa en sjukt socialt obegåvad läkare som sa att jag skulle få penicillin. Han sa inget om proverna eller om att de faktiskt var urinvägsinfektion. Som tur var kunde jag läsa mig till på penicillinets bipackssedel att det var mot urinvägsinfektion.
Jag tackar i alla fall de högre makterna (G8?) för mobiltelefonen och sms-funktionen. Utan den hade jag nog verkligen verkställt de där harakiriplanerna.
Nu ska jag göra mig i ordning för en ny natt som förhoppningsvis blir lite mer lyckad än den förra. Och ja, jag har kollat upp att man kan äta mitt penicillin och dricka alkohol.
Tjarrå.
Lrrneirh.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag HATAR urinvägsinfektion. Ett tag hade jag det jämt, gick på penicillin flera veckor i sträck för inget fungerade så jag fick prova nytt hela tiden. Jag kan allt om den jävla urinvägsinfektionen, finns inte en enda hemmakur jag inte provat, o fy fan för den! O det är sant som det är sagt, det känns som att man ska dö.
Åh, schysst, nu har jag fått vara arg en liten stund också. Din blogg är grymt bra alltså! :)
Hoppas pencillinet hjälper! (O om du nån gång vill ha en lika arg kommentar om örininflammation så säg bara till!) Kram!

Postat av: Linnea.

Haha! Bra Ylva! Det är bra att vara arg!
Penicillinet hjälper så det är najs.
Kan tacka nej till arg kommentar om öroninflammation eftersom jag lyckligt nog aldrig har haft det. Men, om du känner att du behöver lämna en arg kommentar angående det så feel free! :) Kram!

2008-02-10 @ 16:29:46
URL: http://www.philinea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback