Kära postis...

Jag är en tjej på 23 vintrar som bor i en lägenhet tillsammans med tre andra tjejer och varannan månad två katter. Vi trodde först att det skulle bli för mycket, men så här ser våra dygn ut.
1. Tove går upp och börjar jobbar klockan sex.
2. Anna går upp och börjar jobba i Lund halv nio.
3. Fanny går upp och börjar jobba klockan tio.
4. Jag går upp och börjar jobba i danmark
 halv fyra. (Varannan vecka är jag på punkt tre eftersom jag då börjar jobba i danmark kvart i elva.)
5. Tove kommer hem från jobb precis innan jag måste åka till jobb. Vi säger hej.
6. Jag kommer hem från jobb mellan halv elva och elva. Tove sover, har jag tur är Anna och Fanny vakna, vi hinner säga hej innan dom går och lägger sig. Jag är uppe i varv och kan inte somna förrän ett- två. (Varannan vecka kommer jag också hem halv elva- elva.)

Vi kommunicerar nu via ett anteckningsblock på köksbordet. Utdrag ur detta primitiva kommunikationsmedel:

Hej Linnea!
jag är hos bäverkollektivet.
blir ej sen,
ps. låna dom bruna stövlarna,
hoppas d va OK,
älskar dig,
puss

AHNNURH PHANNURH!
Derht herr ehr erht ahrrnalurght srmrs.
Jhurrg vehl jew fahk-teskth gaw paw Vice-fehstrrn.
Mrrn det verrk-har einth grr.
Ohm! Ohm jaug fehr gew paw fehsterrn fewhr jaug where:a fewl - fuhr jaug haur ing-ga fhest-klew-durr.
Mein sohl! (Mein kampf?) Newh murr-stei jaug gaw tehl trr-get.
Prrs prrs Lrrneirh.

kl. 04.46
MINA HJÄRTAN!
Det tog den svenska akutvården 4 h att ta reda på att jag behövde penicillin- något jag hade kunnat berätta för dom redan när jag låg här på köksgolvet och kved vid 23-tiden!
Anyways, 600 spänn för den här kvällen! Jag har haft det såå NAJS! Helt klart värt det! Jag rekommenderar!
Jag älskar er!
Puss Linnea.

God morgon!
Hoppas du/ni? sovit gott.
jag är iväg & söndagsäter m. Sofi & Elin.
Ses sen.
Fanny.

ANNA!
Min "operation- rädda din väska" är inte klar än.
Den måste torka innan jag kan fortsätta.
Puss Linnea.

Linnea!
Tack för hjälpen.
Vad fint det blev i köket dessutom.
Jag jobbar till ca 18.45, sen vet jag inte om jag åker hem eller stannar i Lund.
Hoppas du får en giddig dag.
Puss
Fanny!
Hoppas du får detsamma!

ANNA!
Jag skall ge din väska ett par omgångar till, sen ska du se att den blir som ny!
Jag är väl hemma lite innan 23.00 idag skulle jag tro.
Puss Linnea.

God morgon på eder!
Jag, Anna Isaxon, har idag morse tid 07.20 blivit utsatt för kattkupp av katt vid namn Bast. Denne lurade runt utanför Isaxons & Bergströms rum när Isaxon skulle gå ut från detta.
Då dörren öppnas for Bast in och vägrar fara ut.
Hoppas du kunnat sova i alla fall Bergström!
Puss på er!! SVAR ->

(på baksidan)
Bergström lyckades fånga katt vid namn Thoth på dennes väg i flykt under sängen.
Vid 08.30 fann Bergström katt vid namn Bast sovandes rofyllt på kläder. Denne bars ut utan vidare protester.
Puss!

Hej då ni goa och gla´a!
Hoppas ni får en bra och solig dag!
Pussar från isaxonskan

HEJ HJÄRTAN!
DISKEN I MASKINEN ÄR REN!
PUSS L.

HEJ MINA RARINGAR!
DISKEN I MASKINEN ÄR REN! KAN NGN KOLLA UPP OM VI HAR TVÄTTID IMORRN?
HA EN UNDERBAR O HÄRLIG DAG SÅ SES VI VID HALVÅTTATIDEN!
PUSS LINNEA.
LOVE YOU BOTH.

Kommentarer
Postat av: astrid

det övre meddelandet som man inte kan läsa för att det makes no sense, tippar jag är skrivet av tove. när jag bodde med henne hittade man lite lappar överallt. vid 90% av fallen kunde hon inte ens själv klura ut vad hon menade...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback