Första dagen på det tjufjärde.

Nu har jag ätit upp en halv kladdkaka med frusen vaniljvisp och jordgubbshallonsås helt själv på en dag. Det känns lite... sådär. Men jag tänker att när man är så gammal som 23 får man lov att besluta själv vad man får och inte får göra. När man är 23 får man lov att äta kladdkaka med frusen vaniljvisp och jordgubbshallonsås (socker) några minuter innan man borde gå och lägga sig. Man får även lov att besluta sig för att absolut inte what so ever skriva på den där hemtentan som ska vara inlämnad på torsdag, någonting alls under hela dagen. Detta var visserligen inte ett helt medvetet beslut utan snarare något som växte fram i och med att tiden gick och försvann.
De här två faktumen kommer troligtvis att resultera i att jag inte kommer att somna när jag borde, vilket jag verkligen borde göra snart eftersom jag skall upp tidigt imorgon och åka till akademikerfästet Lund och gå på extrainsatt panikmöte från ledningens sida på SoL-centrum (vilket fortfarande inte är ett solarium som alla tycks tro utan Språk och Litteratur-centrum, där vi humanister hänger och ser snygga ut och försöker skriva kvasiintellektuella uppsatser utan struktur) eftersom vi nu gått till pressen med den oacceptabla studiesituation som vi försatts i. (Rekommenderar att ni tittar på TV4 Öresund imorrn 6.30, 7.30, 8.30 eller 9.30 imorrnbitti så får ni vår story.) Vilket i sin tur kommer resultera i att jag är jättetrött när jag kommer hem från Lund och därmed går och lägger mig och "vilar" (läs: sover två timmar mitt på dagen sådär) och vaknar när det är dags att tvätta samt gå och titta på Hennings och Erikas spelning på Metro och alltså återigen inte har pluggat överhuvudtaget.
Kladdkakan var förresten rest från födelsedagsmiddagen jag fick igår när jag vid 23-tiden kom hem från jobbet. Jag fick även leta upp min present från Fanny och Tove a la fågel, fisk och mittemellan. Fanny hade ritat en fin teckning som skulle symbolisera den här leken.
Fanny (exalterad och pedagogisk): Vad är det för något?
Jag: En höna!
Fanny: Nej!
Jag: En kyckling!
Fanny(misströstande): Eh, nej... Vad är det för ras?
Jag: Ah! Nu vet jag! Gråsparv!
Fanny: NEJ! Det är en fågel. FÅGEL! Fågel fisk och...
Linnea: En hamburgare?
Fanny: Neeej... Mittemellan.

Kolla förresten in den här definitionen av
kvasiintellektuell från susning.nu. I Love it.

Kommentarer
Postat av: Bibbi

JAG SÅG DIG PÅ TV4 IDAG!!!

2008-01-09 @ 10:17:09
Postat av: Anonym

http://www.tv4.se/oresund
Där är du! Snygg som fan. .y

2008-01-09 @ 13:04:31
Postat av: Linnea.

WOHO! Opa!
Jag ser väldigt seriös ut måste jag säga.
Och HEJAHEJA Rikard o Karin o Stina.
Och det var roligt idag på panikmötet att träffa mister Mortensen och prefekterna. Huva vad rädda dom är för oss.
Kampen fortsätter.

Postat av: Tobias

Gud, jag känner så igen mig i dina tentabryderier - även jag har examinationsuppgifter till på torsdag, uppgifter som jag knappt orkar lyfta ett finger för att fixa ihop. Jag brukar alltid vara väldigt noggrann och energisk när det kommer till tentamen; kan det vara så att någon slags slapphetsepidemi råder över lärosätena nu? Att varelser som när sig på intellektuella hjärnvågor har bosatt sig i våra kranier, och förbereder sin erövring av svealand? Då borde de ha hållt sig borta från min klass, där blir det fattigt med föda.

Du har en mycket välskriven blogg.

2008-01-13 @ 18:59:17
URL: http://tobiastobias.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback