Pride and Prejudice.

Pratade med en av bröderna.
Berättade om mitt förslag att man borde bli frälst och kristen, för då skulle man kunna skita i kärleken och bara bry sig om kärleken till Jesus Kristus Vår Frälsare.
Han ansåg dock att "den kroppsliga kärleken" nog ändå vara att föredra eftersom den var "lättare att tillfredsställa". Hrm.
"Ja, men med Jesus blir det liksom så -åhh, vad han är söt!"
Hrm.
"Ja eller... Jag är inte så insatt."
Sen gav han mig några tröstande ord och sa att det skulle svida över om ett år eller så. ETT ÅR ELLER SÅ?! Jeesus.
Här är en av hans hedniska döttrar, tillika en av mina gudomligt söta brorsdöttrar, som framför en alternativ och lite mer brutal version av Mössens julafton på juldagen:



Nu sitter jag och "skriver uppsats". I soffan sitter två kvinnor och tittar på Stolthet och Fördom. Det har dom gjort hela dagen. Jag har "skrivit uppsats" hela dagen. Hela dagen har vi varit iklädda våra sunkoutfits. Linnea i svarta mysbyxor och grön tröja, Anna i rutiga pyamasbyxor samt röd Singa(ölen)t-shirt, Fanny i vita Umbrobyxor och svart tröja. Ibland har dom slängt åt mig kommentarer som "Vad du är duktig Linnea!" och jag har tackat och tagit emot i min enfald, men jag tycker att livet blir enklare av vita lögner och att ärlighet inte alltid varar längst. Damerna i soffan tog paus för att slänga ihop en päronpaj, vilken vilar i ugnen i skrivande stund, men återvände snart till teven och DVD:n. Själv kan jag inte se på Stolthet och fördom för det är äckligt och kärleksfullt och jag hatar människor och kärlek. Så jag får helt enkelt fortsätta sitta här och "skriva uppsats".
Hoppsan, nu skall damerna i soffan visst se på sista avsnittet. Oh, glädjens stund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback