Att vara fri.

Hur hade man tid att leva när man hade ett jobb?
Nu har jag så mycket saker att ordna och tänka på så att det nästan inte känns som att jag är ledig. Jag sa att jag skulle tänka på framtiden i måndags men det gjorde jag inte. Då hade jag fullt upp med att betala räkningar och sälja busskort och råka shoppa upp en massa pengar som jag inte har och ligga på golvet och skura som en riktig hemmafru samt bjuda på vin som en en riktigt god värdinna. Och igår kunde jag ju definitivt inte tänka på någon framtid eftersom det var nationella lediga tisdagen så då var jag ju tvungen att hänga i parken och äta glass och dricka öl och sen skata och sen gå på Debaser och dricka öl. Man måste ju representa. Idag ska jag tänka på framtiden ända tills folk börjar bli lediga från jobb runt fyra. Kanske kan Kalle the kid bli fri lite tidigare? När jag tänkt färdigt på framtiden så det räcker för dagen ska jag nog hetsa på att bada. Troligtvis blir jag som vanligt den enda som hetsar på att bada så det blir nog inget bad utan häng i parken istället. Good enough för mig. Nej, nu ska jag gå och tänka på framtiden genom att ringa min mamma och gnälla lite och fråga hur man gör när man blivit vuxen.
Tjarrå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback