Nationella fördelsdagen.

Idag fyller min bror Kristoffer 36. Grattis!
Idag fyller min kusin Elina 26. Grattis!
Idag fyller även trehundraåttioelva andra människor år. Grattis!
Vi räknade efter igår och kom fram till att vi kände 9 människor som fyller år idag. Vad är grejen med att pippa den 17 oktober? Är det något hemligt som man borde känna till? Ett skumt ljus som sänker sig över Sverige i höstmörkret och får alla att känna sig lite extra kärleksfulla? Ett annat sådant datum är 24 juli. Då fyller också miljontals människor år. Igår fyllde min brorsdotter 8. Grattis! Vi kan alltså sluta oss till att perioden mellan den 16:e och 24:e oktober is the löööövperiod.

Vad göra? Dricka kaffe, läsa Rocky, läsa bok, dricka kaffe, vänta tills folk slutar jobba, dricka kaffe, läsa Rocky, dricka kaffe, rita, vänta.
Vad inte göra? Måla tavla, skriva CV, skriva personligt brev, söka jobb, städa.
Igår sa Jojo:
- Jag har inte köpt en jävla duk till dig för 200 spänn för att du inte ska måla en tavla till mig.
Oh pressure.
Nu läsa Rocky. Och vänta. Och rita. Om andan faller på.

Kommentarer
Postat av: Bror

Hej syrran tack så mycket.

2008-07-18 @ 08:25:35
Postat av: Frida

Men alltså, jag känner också ungefär TUSEN människor som fyller den här veckan! Och det är inte så att alla är födda samma år, för då skulle man ju kunna misstänka ett aslångt strömavbrott eller nåt. Nejdå. Idag känner jag en 21-åring och en 10-åring som fyller, tex. Skumt.

Postat av: Linnea.

Jag säger ju det! Det är något skumt just den där perioden i oktober. Vad fasicken kan det vara? Går det inte över till vintertid eller något då? Folk får en extra timme att nuppa på? Eller är det tvärtom?

2008-07-18 @ 23:50:08
URL: http://philinea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback