Skitdag.

Att vakna upp och ha så ont i halsen att det till och med syns utanpå är aldrig en bra början på dagen. Jag sa förstås ingenting till den där mannen. Han märker det nog själv om ett par dagar.
Den här dagen kan delas upp i bra och dåligt men på det stora hela kan man nog sluta sig till att det är en riktigt dålig dag om man lyckats klanta till saker och ting redan innan klockan slagit 15.00.
Dessutom känns det för jävligt att vara ledig och sjuk. Det känns mycket bättre att vara sjuk och hemma från jobbet. Särskilt i danmark där man tjänar lika mycket på att vara sjuk som att vara på jobbet. Nästan mer om man heter Linnea och gärna åker hem några timmar tidigare för att slippa jobba och därmed förlorar några timmar. Är man sjuk får man däremot betalt för de timmar som det står att man skall vara där. Dejligt var ordet. Nu får jag ingen lön alls för mödan.

Bra:
  • Frukost tillsammans med flickorna.
  • Nya numret av Rocky damp ner i hallen.
  • Jag lagade riktigt god mat. "Du låter förvånad?" Sa Vigge. Japp, jag är alltid förvånad om jag lyckas laga något riktigt gott.

Dåligt:
  • Sjuk.
  • Portad från Staffanstorp på grund av sjukdom och i och med det total oproduktivitet på jobbsökarfronten.
  • Nya numret av Rocky redan utläst.
  • Att jag alltid lyckas förstöra relationer som jag vill ha. Det verkar ligga i min natur.
  • Ingen inspiration att måla, vilket nog är det enda jag skulle kunna sysselsätta mig med en dag som denna.
  • Vädret suger hästballe. Men. hellre kasst väder vid sjukdom än strålande sol och 30 grader.

Så. På det stora hela: En riktigt kääääss dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback