Tiggarrunda.

Skickade iväg ett mail till familjen innan. Tänkte att jag kunde publicera det här på bloggen också ifall en vän eller två känner att de har någon pryl att avvara. Det är bra att skicka såna här välformulerade mail till familjen för då förstår de att man varken knarkar eller super och äter ordentligt och sover åtta timmar om natten. Tror jag i alla fall.

Hej Kära familj!
Nu när jag snart har lägenheten alldeles ensam har jag märkt att det är mer grejer än en inneboende jag saknar. Det vill säga nästan allt. Eftersom jag aldrig har mottagit några hushållsprylar förutom två koppar och några handdukar från farmor har jag sammanställt en liten lista på saker som fattas i mitt boende. Vissa av sakerna är mer relevanta för en dräglig livssituation än andra, men jag skulle bli ytterst glad ifall ni ville kika i era gömmor och se om ni kan undanhålla något av följande till mig då jag på grund av en minst sagt begränsad ekonomi helst tar emot allmosor innan jag går iväg och köper dessa nödvändigheter:

Tallrikar- alla sorter
Bestick (äger ett par)
Dricksglas (har plenty vinglas)
Plastskålar och sånt
4 st stolar till bordet
Förvaringslådor, hurtsar, bokhyllor, vägghyllor m.m.
TV!
DVD- det vet du
Stereo/förstärkare
Grytor och stekjärn
Kaffekokare OBS!
Blomkrukor + fat
Skrivbordslampa/or

Tackar för vänligheten! Pussar och kramar från minstingen Bergström.

Uppdaterat 16.20
Hrm. Fick ett mail tillbaka från äldsta storebroderns mail som meddelade att:

The following message to was undeliverable. The reason for the problem: 5.1.0 - Unknown address error 550-'RCPT TO: User unknown'

Typiskt. Tur då att jag med säkerhet vet att äldsta storebrodern läser min blogg.
Fick även detta mail från min yngsta storebrors frus mail:

Hi and thanks for your e-mail, I am on vacation from July 14th and will be back on August 18th.
For urgent matters, please contact:
week July 14th, 
week July 21st until week August 4th,
week August 11th
With kind regards A Bergström

Typiskt. Family issues undanbedes venligst till och med den 18:e augusti. Undrar om jag kan maila Eons Servicedesk och fråga om de möjligtvis har några av de här prylarna. En kaffekokare borde de väl i alla fall kunna undvara? Och det är ju onekligen ett urgent matter.
Undrar förresten om den där XXXXX XXXX kommer att få massa skräpmail för att jag publicerade hans mail här nu? Det gör inget i så fall för jag tycker att Eon säljer alldeles för dyr el till mig. Sådetså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback