Lige nu.

På teve sitter någon som kallas Snygg-Erik som inte alls är särskilt snygg och pratar snusk med någon annan som heter Olle och två till. Mina linser är suddiga som vanligt vid den här tiden på dygnet och vi har haft teambuilding i kollektivet med scones och kaka och i tvättstugan hänger sjuhundra strumpor och trosor och en trefyra Bilkaskjortor på tork.
Jag är mest på jobbet nuförtiden. Nästan hela tiden varje dag hela tiden känns det som ibland. Några timmar spenderar jag på tåget också och imorgon skall det tåget ta mig till Lund. Den lilla lilla staden jag alltid och oavsett hur många gånger jag än varit där förut fortfarande kan gå vilse i. Det tog mig ungefär 3 år att förstå hur Malmö var uppbyggt och Lund har jag ännu inte förstått. Lund är som en labyrint och följer man en väg kommer man alltid tillbaka till det stället man började på. Om inte så går man på en väg man gått på förut och hamnar på ett helt nytt, eller helt fel ställe.
Jag är jättetrött. Det är som om de senaste veckornas trötthet kom över mig ikväll.
Nej, det här funkar inte. Jag sitter och väljer mellan Spara & publicera eller Spara som utkast, för jag märker att jag bara skriver för att skriva och inte för att jag har något intressant att skriva om. Jag tror jag ska börja skriva dagbok, men jag har aldrig tid att varken skriva eller teckna nuförtiden. Allra minst tid har jag för det som kallas C-uppsats, men det frötränger jag bara. Förtränger. Fröstänger. Sova. Tjohej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback