Onsdag.

Jag läste en artikel för ett tag sen om folk som hade sömnproblem. Problemen bestod i att de vaknade i "vargtimmen", alltså någon gång vid fyra-fem sådär och inte kunde somna om. Hujeda mig vilket konstigt sömnproblem, tänkte jag, det har jag minsann aldrig hört talas om förr. Varenda natt sedan dess har jag vaknat just då. Imorse vaknade jag vid fyra och skulle gå upp klockan sex. Det var en smula... Frustrerande.

Idag fick vi nobelt överraskningsbesök ända från Irland. Det var Ida och Casey som plötsligt kom och plingade på dörren. Det förde med sig inte bara ett trevligt oväntat besök och allsång i Djurens brevlåda utan även att jag blev klippt igen för tredje gången på fyra dagar. Inte visste jag att jag var så lockig. Nu har jag en stor lockig boll på huvudet, vilket inte känns sådär rockigt som det var tänkt att det skulle vara från början utan lite mer... Gulligt?

Roskilde i sommar blir ett herrans partaj kan ni tro! Nästan alla jag vet ska dit and so am I. Vad sägs om Neil young (NEIL FUCKING YOUNG for crying out loud!), Band of Horses, Bonnie ´Prince´ Billy, Radiohead medmeramedmera?
Holy lord vad vi ska ha det inte bara en, utan hundra... Roligt!

En dålig nyhet som dagen fört med sig är att H&M köpt upp hela Weekday med Cheap Monday och Monki och hela köret. Man blev ändå lite eller ganska mycket besviken på denna undergroundjeansrörelse som man trodde stod för något. Hoppades någonstans lite på att de trots 200 miljoner skulle säga... "Över min döda kropp."

Och eftersom jag trots allt är fattig och handlar mycket kläder från båda ovan nämnda koncerner avslutar jag dagens betraktelser med ett ordspråk jag fick lära mig av en dansk idag:

Moral er en god ting- Dubbelmoral er dubbelt så godt!


Kommentarer
Postat av: anki

partners in crime....hinner vi inte ta den där ölen innan så vet vi med säkerhet att vi tar den på roskilde...puss

2008-03-13 @ 18:47:02
Postat av: Niklas Piklas, du vet, det där X:et

Men hallå... Rage Against the (FUCKING) Machine spelar ju inte på Roskilde... Känns liksom inte så ball... Åk med mig på Pinkpop :)

2008-03-14 @ 01:56:15
Postat av: Anonym

AnkiSpänki: Sweet! Men du, öl när jag fått lön? Då jävlar. Vad hände förresten med din blogg? Puss.

NiklasPiklasDetdärexet: Men du, Rage Against the FUCKING Machine spelar ju på Hultan? Men är åldern för ung för oss gamlingar där måske? Jag förstår inte språket på den där Pinkpop-hemsidan? Vau eiii deiii? Puss.

2008-03-14 @ 10:25:57
Postat av: Linnea.

Skrev ju jag. :) The leader of the pack.

Postat av: Anna

du är rolig. Jag ska läsa din blogg alltid, fast jag ser dig oftare än jag ser mig själv, vilket är en bedrift, för jag tittar mig själv i spegeln oftare än någon jag känner. Alltså ser jag dig oftare än jag speglar mig. Var det det jag skulle komma fram till? Minns inte, jag är trött. Och du är rolig.

2008-03-14 @ 23:52:34
URL: http://www.skolgatansblackbox.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback