Sunday. Sunny day. Sunny side up.

Och den sjunde dagen var en helig dag. Ty då vilade hon efter sju dagars arbete.
Förut tyckte jag inte alls om söndagar för då kom måndagsångesten krypande.
Nu däremot, när söndagar är den enda lediga dagen, högaktar jag den.
Söndag är även dagen då invånarna från Södra Skolgatan, Ronnebygatan och Listergatan samlas på en av nämnda adresser för att umgås. Vi kallar det söndagshänging och det har blivit en fin tradition.
Som brukligt är köps det kauga och sen dricks det kaffe och snackas skit och efter några timmar är det dags för den traditionsenliga "handlingen", vilket oftast brukar utspelas på Konsum vid Folkets Park. Denna aktivitet kan för utomstående tyckas något förvirrad då det kan ta mycket lång tid för församlingen att bestämma vad de skall äta, men det slutar dock alltid med en kulinarisk höjdpunkt. Igår bjöds det på potatismos, quornbiffar, rödbets/fetaost/bönsallad samt en champinjon- och rödvinssås gjord efter konstens alla regler.
Klockan 19.00 är det Miami Ink (igår tog LA Ink över) och denna tradition är lika starkt befäst som Kalle Anka på julafton.
Ibland föregås hela den här ritualen av en långpromenad om vädret tillåter och ibland bjuds det på åkturer och ibland kan man även få sig en ny frisyr, vilket hände mig igår. Nu har jag lugg. Alla har haft lugg någon gång. Jag har aldrig någonsin haft lugg. Det har jag nu. Nu börjar även en sex dagar lång arbetsvecka.
Nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback