Monday monday.

Jag har skrivit det förut och jag skriver det igen: Det är ganska värdelöst att vara ledig på måndagar. Alla jobbar.
Den enda form av socialt umgänge jag fått idag var när jag i princip tvingade Johan H att gå och handla med mig på Ica.
Om alla heter Glenn i Göteborg heter bannemig alla män mellan 25 och 35 i Malmö Johan. Det rimmar ju inte lika bra men det är ett faktum så sant som något.
Handlingen gick i alla fall bra trots att jag inte kom hem med något vettigt att laga något på. När jag kom hem luktade det så mysigt i lägenheten (japp, det gör det när katterna inte är här) att jag nobbade Sannas förslag om cykeltur till förmån för hemmamys och att göra såna saker som måste göras men som aldrig blir av, till exempel att handtvätta.
I hallen låg ett nummer av Illustrerad Vetenskap. Jag slutade prenumerera på den för längesen, så medan jag funderar på vad jag ska göra med den får den ligga på golvet i hallen och bli tittad på, för om jag öppnar den är det säkert någon som kommer att tvinga mig betala för den. Jag hade blivit mycket gladare om det hade varit ett nytt nummer av Rocky som hade ramlat in genom brevinkastet, men dom har slutat skicka nya nummer och en glad faktura med "Hey? Du har väl inte glömt att förnya din prenumeration?". Man ska inte börja prenumerera på saker för det är helt omöjligt att avsluta en prenumeration.
Snart kommer Lina hem efter en götlabörg och Falkenbergs-tour. Jag ska laga plättar till oss för hon är sjuk och då förtjänar man fjäsk.
Tjolahej.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback