You like the water so much that you could be a fish.

Jag drömmer mycket om vatten nu.
Stora stormiga vatten och att jag är fast ute på havet. Men det är aldrig farligt. Det kan vara obehagligt att mina nära kan försvinna, men de gör det aldrig och det finns ingen känsla av att någon annan, eller jag, kan dö.
Inget skrämmande, bara besvikelsen över att ha tappat alla sina ägodelar i vattnet (inatt var det datorn jag hade med mig och tappade i vattnet, först tänkte jag att det var världsligt, men sen kom jag på att försäkringen kanske inte täckte att man tappar sin dator i vattnet mitt ute på havet, sen kom jag på att alla mina bilder ligger på datorn utan att vara säkerhetskopierade, så jag blev lite ledsen och sen blev jag bekymrad över hur jag skulle ha råd att köpa en ny dator) och känslan av uppgivenhet när man inser att man är fast helt ensam ute på havet utan möjlighet att komma därifrån.
Lina tycker att när man drömmer om ett återkommande element borde det betyda något. Jag ser det mer som en möjlighet att lära mig känna igen att när jag drömmer om vatten är det en dröm och när jag vet att jag drömmer kan jag testa att flyga och allt det där. Nästa gång jag drömmer om vatten tänker jag flyga. Eller dyka utan att känna att man behöver andas kanske. Fast då kanske man glömmer bort att andas i verkligheten också.
Man kan säkert hitta mycket symbolik i de här vattendrömmarna, särskilt eftersom de inte på något sätt är obehagliga.
Vatten och hav är verkligen mitt element och drömmarna beror säkert mest på att jag varit så jäkla sugen på att bada i havet på senaste. Det blev alldeles för lite bada av i sommar.
Nu ska jag ringa Vigge och säga att jag inte orkar hänga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback