Jabaohonbaohanba.

Fick åka hem från jobbet tidigare idag för jag kände mig sjuk. Fick även lov att komma senare imorrn eftersom jag inte kan vara hemma och vara sjuk eftersom Sofi och hennes kollektiv ska ha stor fest imorrn och hon måste hem och "förbereda". Jag då?! Jag måste ju förbereda hela min sjuka kropp! Jag förberedde i alla fall så gott jag kunde idag genom att köpa tio Tuborg Grön och en Lambrusco för 70 kronor. (Danska såklart, men ändå.) Jag tänker givetvis inte dricka allt detta imorrn men nu är kylskåpet laddat inför... tja, två helger i alla fall.
Här hemma har jag ansträngt mig sjukt mycket mer än vad jag hade gjort på jobbet, men där hade jag varit tvungen att prata danska och vara serviceminded och det kändes inte som det rätta valet idag när jag inte ens förstod ett enda ord som min chef sa. Jag förstod i alla fall att hon sa att hon tyckte jag skulle gå hem och lägga mig under täcket och dricka te, rom och socker. Konstig kombo tycker jag som brukar köra på varmt vatten, whiskey och honung när jag är sjuk. Nästan samma fast ändå helt olika på någe vis.
Ansträngningen kommer i alla fall av att jag har städat. Fick ärva några dammsugarpåsar av Sanna så jag har dammsugit, vilket inte hänt på typ tre-fyra veckor ungefär. Har även plockat undan och protestslängt allt i Linas återvinningscentral som stod på köksbänken. Jag har därtill vikt tvätt, fixat propp i handfatet, städat toan, städat sovrummet, städat allt OCH- mina damer och herrar- lagat mat. Jag! Jag? Lagat mat. Herreminje. Ingen ordning på något längre. Nu fattas bara blomvattningen och ätningen av mat samt tillagandet av citronfromage så har jag en hel kvälls (nästan) fredagshygge framför mig. Dejligt! Ska jag bara bli frisk tills imorrn också.
Har förresten lyssnat på gammal hederlig svensk punk hela dagen. Sanna var över innan och vi ba: "Åååååååh! Det här har vi inte lyssnat på sen vi var smååååå!" (Inte helt sant från min sida dock.) Och så bestämde vi oss för att gå på DLK i slutet av månaden. Kristet Utseende har vi ju som bekant redan missat (jag har inte riktigt kommit över det än) och Dia Psalma likaså. Nu lyssnar jag på Thåström och ba: "KAAAAAAAAAAREEEEEEEEEEEEENIIIIIIIIIIIIIINAAAAAAAAAAAA!" och "I SITT PÖRFÄKTA HÄM I SIN PÖRFÄKTA VÄRLD!" 
Joråsatte.
Fint skare va!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback