Roligast och tråkigast. Gastkramande fakta. Heee heeee. För le trött och ordvitsfjantig för att skriva en seriös rubrik.

Det roligaste som hänt idag (Förutom att jag fick jättemycket cred av två(!) stycken kunder på jobbet, men det tänker jag inte berätta om för det som händer på jobbet händer liksom inte i verkligheten. Men det som hände var i alla fall att två stycken kunder berömde mig skitmycket för att jag var jättebra på det jag gjorde. Jag trodde först att de menade det som en pik för att jag liksom är en bra säljare som lyckades lura på dom hur mycket grejer som helst, men nej då, de menade att jag fick dom att känna sig bekväma och att jag kunde mycket om det jag sålde och yada yada. Sen att jag fick veckans hittills högsta kvitto på köpet gjorde ju inte saken sämre. Se, där fick ni veta några av dagens roligaste grejer ändå, trots att de inte hände i verkligheten.) är att jag och Lina köpte duschcreme med Kids-"smak". Vi valde den framför 1 liter(!) Dove-duschcreme som kostade nästan inget för den var på udsalg bara för att det var så roligt! Den luktar som en blandning av Bamse-tandkräm och godis. Så nu kommer jag och Lina gå runt och lukta godis. Jätteroligt!

Det näst roligaste som hände idag var att när jag och Lina kom hem från storhandlingen upptäckte vi att de på Ica börjat skriva ut kvittot i bokstavsordning. Fantastiskt! Bokstaven S vann med flest inhandlade grejer:
Senap Dijon (Lägg märke till 500 ml! Förf. anm.)
Shower & Sham Kids
Soltorkade Tomater
Stora Vita Bönor
Svambuljong 6-p
Svarta Bönor
På delad andraplats kom B:
Ban Rättvis Eko
Bregott NS
Broccoli
Bärkasse Papper
Bärkasse Plast
Och M:
Majskorn 3-p
Mellanmjölk
Mild Lättyog Nat
Mild Yoghurt Vanil
Morötter 1 Kg
På allra sista plats kom Ä med bara en grej:
Ägg 6p M Eko
Och en annan rolig grej är ICA:s fantastiska förkortningar.
Men det allra roligaste i och med det här är att vi bestämde att nästa gång vi går och handlar ska vi handla en och bara en grej med varje bokstav! Jättekul!

Det tråkigaste som hänt idag var att Tove och Fanny ställde in Audrey and the Boogie Woogies planerade te&scones-kväll. 50 procent av det före detta kollektivet blev ganska sura och besvikna.

Det tråkigaste som kommer att hända imorgon är att jag och Sofi kommer att missa Jonkans födelsedags-marängschwiss på grund av morgondagens näst tråkigaste anledning.

Som är att vi imorgon måste göra om inventering på grund av att någon idiot (läs: antagligen jag) förstörde hela skiten genom att logga på en grej på jobbet som absolut inte fick loggas på innan alla butiker var färdiga. Oopsi då.

Det roligaste som kommer hända imorgon vet jag inte än men antagligen kommer det inte hända något eftersom jag kommer att åka till jobbet på förmiddagen, vara där och komma hem sent på kvällen.

Det intressantaste med den här dagen är att jag har använt mig av bindestreck i det här inlägget som jag aldrig använt mig av bindestreck förr. Är det rätt? Är det fel? Vem vet.

Nu ska jag möblera om i iPoden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback