Wicked game, knutna nävar & hidden truck.

"Men ååh, kan vi inte bara lyssna på Knutna Nävar och dricka en folköl då?!" Sa Sanna när vi diskuterade fredagskvällen. Det var typ det finaste jag hört på länge. Vi har blivit så sentimentala på sistone, jag och hon. Kanske längtar vi bara tillbaka till tiden när vi var små och arga och gick med i Ung Vänster men ändå aldrig riktigt orkade göra något.
Tyckte till slut att det var så skönt med ensamheten att jag skickade iväg ett sms med "Det blev lite sent, kanske ska ladda för morgondagen istället?" så det blev inga knutna nävar och ingen punköl.
Istället lyssnar jag på Wicked Game med Chris Isaak och en hel massa Bob Dylan och går och pillar på mina nya underkläder som hade kostat 2000 kronor om jag hade betalat fullpris för dom och drömmer om vilka kläder jag skall ha på mig imorgon.
Fredagkväll, choklad, te, Bob Dylan och nya underkläder. Borgerligt värre.
Jag tycker fortfarande att den som inte kan förstå Bob Dylans storhet har missat något mycket, mycket stort:

You say you love me And you're thinkin' of me,
But you know you could be wrong.
You say you told me
That you wanna hold me,
But you know you're not that strong.
I just can't do what I done before,
I just can't beg you any more.
I'm gonna let you pass
And I'll go last.
Then time will tell just who fell
And who's been left behind,
When you go your way and I go mine.




Motvikt till borgerligheten:

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du är väl uppfostrad lilla gumman. Är stolt över

dig för det, också!!

2008-10-31 @ 23:09:07
Postat av: Linnea.

Haha! Tack kära mor! Men det är ju din och pappas förtjänst?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback