Att göra måndag.

- Diska
- Rita
- Läsa Söndagsdelen
- Tvätta
- Ringa Trygg-Hansa
- Kolla elen
- Biblioteket
- Ringa om prenumeration

Jag verkar vara så pass disträ att jag måste skriva en Att göra-lista med saker att göra på min lediga dag. En Att göra-lista på vilken även de roliga sakerna måste få stå med. Jag vet hur det blir annars. Jag börjar med att rita, fortsätter med att koka snabbmakaroner, kommer på att jag måste borsta tänderna- gör det samtidigt som jag skriver ett halvt sms för jag kommer på att jag ju skulle googla något, fastnar framför internet och har kokat de där snabbmakaronerna i 45 minuter.
(Det är därför jag inte kan köpa snabbmakaroner.)

Igår var det söndag. Jag har kommit på att söndagar är mina absoluta favoritdagar. Märkligt kan tyckas men det kommer sig av den enkla anledningen att vi har en tradition av att "söndagshänga". Finfin tradition måste jag säga.
Man tar sig upp, duschar och gör sig sådär slitet bakissnygg och umgås hela gänget.
Igår skulle vi gå och fika på Debaser för J och E spelade skivor, men vi kom för sent och de stängde så vi gick en lång promenad i jakt på ett café. Men vårat mål (nästan ända nere vid stationen) hade stängt så vi styrde kosan tillbaka upp till gågatan där vi stod och stirrade på Barista innan vi insåg att det faktiskt inte fanns några platser (hjärnverksamheten går lite slöare om söndagarna) så vi tog oss vidare till en bänk där vi satt och ljög ett tag innan det blev käk på snabb-TamNak.
I dimman i lördags peppades det på nya Bevvan (90210) på Ronnebygatan. Efter några timmars uppvärmning med Miami Ink och Mythbusters kände vi oss redo och... Jaa, jag tycker det var underbart. Haha!
Sedan blev det våfflor med grädde och sylt och lite härlig våldsförskönande film i Wanted.

Innan igår var det lördag och jag hade det riktigt roligt på Debaser. Ja, jag är förvånad. Jag har varit där hela sommaren och tröttnat och peppat och tröttnat och peppat om vartannat och det är egentligen alltid samma samma, men hur som helst var det jättekul där i lördags. Innan jag fick nog, inte sa hej då till någon och gick hem. Man skall sluta när man är på topp.

Imorgon är det tisdag. Då ska jag jobba 10-22. det ska bli... Spännande. Danmark är ett sinnessjukt land.

Nu ska jag sätta igång med den där listan. Tjarrå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback