My cool.

Jag har precis gjort det coolaste jag någonsin gjort tror jag. (Väääldigt relativt.) Vissa skulle nog kalla det dumdristighet, men jag kallar det integritet. Jag var på intervju som säljare för ett stort företag. Vi var ett gäng som hade kallats dit och efter presentationen av företaget när alla skulle intervjuas reste jag mig upp och gick. Tack och hej inget för mig, liksom.
Jag hade nog kunnat tjäna bra med pengar där och pengar är ju precis vad jag behöver men jag kan inte jobba och vara borta en och en halv vecka i streck och hemma en halv. På grund av många anledningar. Delvis för att jag är en så social person som jag är och jag skulle nog inte kunna vara borta från mina vänner så mycket. Delvis på grund av mina katter, som J så snällt påminde om.
Så jag drog.
Skönt.
Jag har feber också. 2009 har ju inte inlett som livets hälsosammaste år precis. Inledde med en inflammerad lymfkörtel med remiss(!) till akuten och penicillin och smärta. Fortsatte i samma anda med akutbesök hos tandläkaren och stundande rotfyllning och körde vidare på samma sjukliga bana genom att vakna upp med halsont och feber idag.
Hell yes.
Som jag har sagt så många gånger förut:
Jag borde verkligen skickas direkt till nödslakt utan att passera gå. En snabb och smärtfri avlivning. Bultpistol i pannan och göra fläskfärs av köttet och skor av skinnet. Då hade jag känt att jag hade gjort något vettigt av mitt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback