Nej.

Jag sitter fast här. Jag kan inte göra någonting åt min situation därför att jag sitter fast. Inge plugg, inge jobb, inge resa, inge flytta, inge ingenting och jag har kommit på vems fel det är!
Det är lägenhetens fel!
Det är inte lätt att vara bostadslös i bostadsdjungeln men det är tamehtusan inte det lättaste att inneha ett förstahandskontrakt heller I tell ya!
Här sitter jag inne med förstahandskontrakt på värsta lyan mitt på Möllan. Trea med balle i söderläge och sviiindyr är den och asnajs men vaffaaaaan! Jag kan ju inte göra ett skit!
Man måste ha inneboende och inneboenden måste vara nöjd med en (och jag är ganska krävande, eller det är inte så att jag kräver så mycket, det är mer att det krävs ganska mycket av den som bor med mig, för att orka liksom...) och acceptera att man har fest och efterfest och helst inte lagar mat och är ganska sur (men rolig) och så måste man passa på sitt förstahandskontrakt och som sagt måste man betala en heeeelt oskälig hyra trots att alla andra på Möllan har typ lika stora treor men betalar minst 2000 kronor mindre i månaden.
(Hata hata Heimstaden!)
Som hämnd får man måla väggarna rosa och turkosa och gröna och sätta guldpapper på de bajsbruna kakelplattorna i badrummet och låta katterna klösa bort strukturtapeterna precis hur mycket dom vill!
Ha haaa!
Alla andra som bara är inneboende får ju bostad hur det än går förr eller senare så kan dom glida runt på sina pappkartonger bäst dom vill och dra till Norge när dom känner för det men jag, jag måste se till att pengarna rullar in.
Jag misstänker att min nuvarande inneboende tänker dra till la Fbg när sommaren nalkas och inte vilja betala hyra och hoppas på att få komma tillbaka till hösten men NEJ! Det kan hon fetglömma sörru, för jag tänker inte låta mig luras och jag tänker abso-fucking-lutely inte betala 7200 kronor i månaden ensam i tre månader om du trodde det!
Nejråsåatte.
Det gjorde mig lite upprörd att komma på att allt är lägenhetens fel. Det är inte lätt att bli besviken på någon man älskar och håller så högt.
För övrigt tror jag att jag håller på att bli knäpp av att vara sjuk. Tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag. Det gör fem dagar. Fem dagar och den enda jag träffat är Lina.
Idag har jag lagat mat.
Det säger allt...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Lilla gumman!!!!!

2009-01-18 @ 00:06:58
Postat av: Sofia

Man kan alltid hyra ut i andra hand om man vill resa eller så.. :)men ja... surt att stå ensam på sommaren... ibland e det inte så kul att vara vuxen och ha ansvar o sånt..

2009-01-18 @ 01:18:04
Postat av: -r

Tack för dina fina ord. Det faktiskt så att den bilden är gjord med en helt vanlig bic kulspetspenna och en jävla massa tålamod. Sen har jag trixat lite med den i datorn också såklart.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback