Vecka 4.

Måndag:
Jag och Matilda bestämmer oss för att ta tag i våra arbetslösa och patetiska liv och skriver ut ett gäng CV:n som vi kan lämna in i diverse butiker i Köpenhamn nästa dag. Under tiden väntar Anna besked från Det Stora Universitetet om hon kommit in på Psykolog-programmet. Precis när vi började ge upp ringde dom. Hon kom in! Vi firade detta med skumpa och rö´tjut i Annorh och Matildurhs nya lya på Möllan. Sex-till-nio-måndagsfylla. Det va la gött enna.

Tisdag:
Jag och Matilda missar tio-tåget till Köpenhamn, men tar nästa. Lämnar in CV i diverse butiker. En har satt upp lapp om att personal sökes. Det känns lönlöst så vi åker hem till Malmö igen för att shoppa upp lite pengar som vi inte har.

Onsdag:
Jag börjar dagen med att höra av mig till Matilda och ställa in svenskt jobbsökande. Tycker att jag behöver sova. Får i alla fall tummen ur och ringer Urban Outfitters för att kolla om mitt CV kommit i rätta händer. UO är egentligen den enda butiken jag bryr mig om. De hör av sig om de behöver personal. Efter tre minuter har de kollat mitt CV och ringer upp och bokar tid för intervju. Jag går till möte på arbetsförmedlingen och är glad och hoppfull.

Torsdag:
Intervju klockan tio. Får veta att jag får jobbet på plats. Har huvudvärk resten av dagen. Firar med lite skumpa på kvällen.

Fredag:
Börjar jobba på
Urban Outfitters. Det är najs.

Lördag:
Jobbar. Blir tröttfull. Går på KB.

Söndag:
Går på stan. Bjuder Johan på söndagsmiddag. Går och lägger mig klockan tio och somnar(!) och sover hela natten(!) på grund av att jag skall gå upp klockan 05.45 dagen därpå (läs: idag), men tycker att det borde vara dödsstraff på att behöva gå upp så tidigt. Fast tycker ändå det är skönt att jobba tidigt och komma hem relativt tidigt.

Kommentarer
Postat av: .y

Grattis! Men, 05:45? UO i Holland, eller öppnar de sjuk tidigt i Köpenhamn?

2009-01-26 @ 20:03:41
Postat av: Linnea.

Öppnar inte förrän tio men börjar fixa och dona redan åtta. :)

Postat av: Linnea.

Och tack förstås!

2009-01-26 @ 22:23:22
URL: http://philinea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback