Jag och mina män.

Precis som F har någonting för judar, danskar och Tjechov (och gärna i kombination) har jag någonting för män i medelåldern som spelar gitarr och sjunger. (Tänk Stefan Sundström, tänk Lars Demian, tänk Dan Berglund.) Eller konstnärer för all del, eller tja kultursnubbar i största allmänhet (och här tänker vi polokrage, manchesterkavaj och skäggstubb). Vilket kan tyckas lite konstigt och dra lite åt Elektrakomplex-hållet, vilket ju inte alls stämmer eftersom jag har en fullständigt normal och väl fungerande relation till min far.
I alla fall.
Igår var vi på Inkonst. Holy lord vad glad jag är att jag besegrade tröttheten och gick dit.
Dan Berglund var helt fantastisk och oj vad fint och bra det var och oj vad jag ska ha en sån man när jag blir stor (det är bara att anpassa sig)! Efter två inapplåderingar kom han så in igen och spelade De mördades fria republik som jag hade önskat och det blev precis så som jag skrev om
här. Lite dåligt go på allsången, men jag brölade med. Han hade i och för sig ändrat textraden "studera Marx och Lenin och förena er" till något mesigare men det var ändå såå bra och fint och fantastiskt och sen var jag helnöjd.
Så många gånger den låten har spelats och sjungits och vrålats sena nätter, mest med the good ol´Falkenbergscrew förstås men även här, ända sen jag hörde den julaftonen den sjätte juli 2002 och full och kär cyklade hem till Ugglarp på en morgontom och solig kustväg från Heberg.
Svårtoppat var det.
Därför lite hårdare för Tom Malmquist som jag hade sett mycket fram mot och som var bra och rolig men som spelade alldeles för få låtar. Då blev jag sur och gick hem.
Idag: Lund 10-14, Malmö C, Köpenhamn 15-21
Imorrn: Lund 10-16, Sedan la balland hela weekenden!
Så.
Jäkla.
Najs.
På tal om det pratade jag med modren när jag hade fem minuter över på tåget innan idag och hon klämde glatt ur sig:
"Ja, och så gör jag najs middag imorrnkväll!"
"HAHAHAHA! Vad SA du?!"
"Ja men... Du säger ju så?"
An A for effort.
Ho ho ja ja. Di gamle, di gamle.

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag: Trofimov. Du: Ulf Lundell?!?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback